Menü İcon

Ergin Külünk: ''Caminin minaresi 1071 Malazgirt Zaferi'ni simgelemekte''

Ergin Külünk: ''Caminin minaresi 1071 Malazgirt Zaferi'ni simgelemekte''

Bu caminin Türk mimarlık tarihindeki yeri nedir? Sanatsal özelliklerinden bahseder misiniz?

- Çamlıca tepesine yapmakta olduğumuz bu caminin geleneksel anlamda külliye modern anlamda kompleks çalışması. Bunu tasarlarken derneğimizin tasarımcı mimarlardan talebi Selçuklu Osmanlı çizgilerine sahip bir cami çalışmasıydı. Şu anda da yaptığımız eser ağırlıklı Osmanlı çizgilerini bünyesinde barındıran klasik camilerimizin devamı olacak bir çalışma. Bu cami çalışmamız Türkiye’nin en büyük mabedidir. Bunda iddialıyız. Türkiye Cumhuriyeti’nin geldiği son noktalardan biridir. Aslında son nokta diyemeyiz bu tekamül meselesi. Niçin bunu öyle söylüyorum. Bir; biz bu projeyi Türkiye’de yaşayan mimarların katıldığı bir yarışmayla tespit ettik. İki kadın mimar; Bahar ve Hayriye Hanım’ın çizmiş olduğu konsept çalışmayla seçmiş olduk. Yarışmadan hemen sonra ihalemizi yaptık. Cami inşaatımız klasik tarzda bir cami; dört file ayağı üzerine oturan ana kubbeden ve dört yarım kubbeden onu destekleyen, diğer irili ufak kubbelerden meydana gelen kubbe sistemi var. Tabii klasik camilerde amatörce bilgimi paylaşıyorum. Ya Mimar Sinan’ın Selimiye’si gibi ana kubbeyi caminin ana gövdesine oturtacaksınız. Mekan bütünlüğü tam sağlanmış olacak. Veya Sultanahmet benzeri camilerimizde olduğu gibi dört file ayağı üzerine kubbe oturtulacak ve diğer yardımcı kubbelerle bunlar desteklenecek. Bu anlamda biz Selimiye, Sultanahmet üzerine yürüdük. Bunu söylerken asla Sultanahmet veya Süleymaniye’yi taklit etmedik. Biz Sultanahmet, Süleymaniye ve diğer bütün camilerde ecdadın yaptığı bütün eserlerden ibretler ve dersler aldık. Ama kopya etmedik.

,

Yorum Yaz