Menü İcon

Erdem Kınay: ''Mikrofonu tutan değerli görünüyor''

Erdem Kınay: ''Mikrofonu tutan değerli görünüyor''

Bir de kendi starınızı yaratma durumunuz söz konusu...

- DJ-prodüktör, aranjör-prodüktör albümleri dünyada yapılan bir şeydi. Burada da benzerlerinin başlamasıyla bir yol açıldı. Mesela o dönem Ozan Doğulu’nun projesinde Ziynet Sali, Kenan Doğulu gibi tanınan isimler vardı. Yani aynı zamanlarda çıkan albümlere baktığında ben Nascar’a Anadol’la katılmış bir yarışçıydım. Çünkü o dönem Ozan Çolakoğlu da Tarkan’la çalışmıştı ve herkes dört gözle bekliyordu. Ozan Doğulu da aynı şekilde güçlü isimlerle çalıştı. Bu albümlerde Tarkan’ın, Sezen Aksu’nun şarkıları vardı. Ama ben kendi eserlerimi besteledim ve Demet Akalın’ın vokalistine söylettim. Bir bakıma, kendi starımı kendim yarattım. İki albümümde de en sevilen isim, keşfettiğim Merve Özbey oldu.

Prodüktör ve bestecilerin kaderi hep geri planda kalmak mıdır?

- Bir şarkının başarılı olmasında söz, müzik, aranje gibi bir sürü etken olmasına rağmen dinleyici bunu görmezden geliyor. Belki sistem bu yanılgıya sebep oluyor. Dinleyici, arka planda harcanan emeği fon müziğiymiş gibi değerlendiriyor. Kısaca, mikrofonu tutan daha değerli görünüyor.

,

Yorum Yaz