Menü İcon

Bedri Baykam: ''Bu mekânın henüz yaşıyorken değeri bilinmeli''

Bedri Baykam: ''Bu mekânın henüz yaşıyorken değeri bilinmeli''

Böyle bir çağdaş sanat merkezi yaratmak sizin her zaman aklınızda olan birşey miydi?

-2006’da “Bu merkezi yapmam lazım” diye çıkmadım yola... 15 yıl İstanbul Sanat Merkezi (gayri resmi) adını kullanan, bu binanın 800 metre aşağısında, bir atölyem vardı. O binada15 yılın ardından, sekiz yıllık mücadeleden sonra çıkartıldık. Çevrede atölye arıyordum. Mimar arkadaşım Canan Sezenler, Taksim’deki bu binayı önerdi. Merkezi ve büyük olmasıyla ilgimi çekti. Ve bu burasının bir sanat merkezi olabileceğini düşündüm.  İlk sergimiz ‘Ağır İşler’di. Türk Çağdaş Sanatı’nın seksen, doksan ve ikibinlerini temsil eden işlerin yer aldığı... O günden bu yana 63 sergi açtık. Ve her sergi kataloglu açıldı. Bu rakama çıkardığımız sanat kitapları dahil değil, sadece sergiler...

Peki burada yer alabilmek için ne gibi kriterlere sahip olunması gerekiyor?

-Öncelikle değişik kuşaklar bir arada sergilensin istedim. İlla meşhur ya da piyasada yer alan bir sanatçı olmanıza gerek yok. Önemli olan ortaya koyduğunuz iş. Türkiye’de kolay yer bulmayacak konulara her zaman girdik. Siyasi konulara ya da erotizme... Piramid, İstanbul’un bu bağlamda bu kadar cesur, açık ve bağımsız tek galerisi. Çevremizde çeşitli holdinglerin, bankaların da sanat galerileri var. Onlar da şüphesiz çok kıymetli görevler yapıyor çünkü Türkiye’de devlete ait bir tane modern sanat müzesi yok. Ama şöyle bir gerçek var: Onlar bağımsız olmadığı için bu siyasi konulara ya da tabulaşmış mevzulara bizim rahatlığımızda giremezler.

,

Yorum Yaz